ponedjeljak, 11. srpnja 2016.

LIŠAJEVI

Trputac se koristi protiv kašlja, no, slabije je poznato da je on dobar i za kožu, da zacjeljuje rane i pomaže kod problema s lišajevima. 
I sama imam probleme s lišajevima, borim se s njima već godinama, i kad ustanovite uzrok, uklonite ga na neki način, lišajevi ostaju još neko vrijeme, uporan su problem, samo se sele po tijelu. Jedan takav pojavio mi se na nozi i pri ruci sam imala macerat od trpuca, par dana sam mazala lišaj i nestao je. Sad nastavljam s mazanjem i kroničnih lišajeva, macerat od trpuca nisam imala kad su se pojavili prije oko 3 godine. Nisam do nedavno znala da je uglavnom uzrok lišajevima premalo masnoća u prehrani.
Bio mi je izazov napraviti macerat od trpuca. Nisam mogla biti sigurna u rezultat, jer upotrijebila sam svježe lišće, a prva dva tjedna macerat je stvarno "čudno" izgledao, a miris mu je bio odbojan, barem meni. 
Inače, u mojem djetinjstvu se trputac dosta često upotrebljavao, kad sam imala neku ranu, a imala sam ih ponekad od pada s bicikla, roditelji su mi stavljali omekšani list trpuca na ranu i zamatali. Nikad ga nismo upotrebljavali za nešto drugo. Tako sam i došla na ideju da je bolje kod kuće imati macerat, jer do lišća se baš i ne može cijele godine.

Macerat trpuca

  • 30 g svježih listova trpuca
  • 120 ml maslinovog ulja
Lišće oprati, usitniti i staviti u staklenku. Veličina staklenke neka odgovara količini lišća i ulja. Možete macerirati i veću količinu. Ulijte ulje. Ugurajte lišće u ulje, da ništa ne viri iz ulja. Ostavite na suncu 40 dana, kroz noć stavljati unutra. Kako sad ima sve manje sunca kroz dan, macerat može stajati na toplom mjestu, no kad god možete, stavite macerat na sunce. Procijedite ulje kroz gustu tkaninu. Macerat je hrđavosmeđe boje, skoro crvene. Ulijte ga u tamnu bočicu.
Lišajevi su zapravo gljivična infekcija kože i vlasišta, mogu se očitovati kao lišajevi na licu, na vratu, nogama, i sl. Kod kose ta infekcija se očituje kao ćelavo područje, dok se na koži mogu primijetiti crvenkaste ili sivkaste okrugle ljuskaste mrlje. Ono što je važno primijetiti, jest način širenja zaraze lišajevima. Kako se infekcija širi, rubovi mrlje postaju ljuskasti, a sredina postaje normalnog izgleda.
Ulje se prilikom upotrebe može razliti, tako da sam napravila kremu, volim kreme, bilo da su guste, bilo da liče na losion. Praktičnije su za upotrebu.
Za kremu sam spojila macerat trpuca i macerat nevena. Neven zacjeljuje rane, obnavlja kožu, pomaže kod suhe i iritirane kože, tako da se s trpucom nadopunjuje.

Krema od macerata trpuca

  • 20 ml macerata trpuca
  • 20 ml macerata od nevenovih latica (2 velike žlice) - vidi recept za macerat od nevena
  • 5-10 g pčelinjeg voska (1 žlica usitnjenog) 20 ml macerata od trpuca
  • 5 ml aloa vera gela (bez parabena) – obnavlja stanice kože
  • 3 kapi eteričnog ulja lavande – radi mirisa, također ima blagotvorni utjecaj na kožu
Na minutu-dvije zagrijte u maloj posudi macerat od nevena, umiješajte vosak, isključite dovod topline. Visoka temperatura uništila bi aktivne sastojke. Miješajte da se malo ohladi i ulijte macerat od trpuca. U posebnu posudu, npr. lončić, stavite aloa vera gel i žličicu po žličicu u njega umiješajte smjesu macerata. Počet će se odmah zgušnjavati. Miješajte dok se ne ohladi. Ulijte kremu u lončić ili neku posudicu. Čuvajte ju u hladnjaku ili na hladnom mjestu. Ako nemate macerat od nevena, uzmite samo od trpuca.
Izvor: gazdarica

0 komentari:

Objavi komentar

Podijelite sa prijateljima: